Gebruikersnaam:     Wachtwoord:    

Wat is de beste manier om georganiseerd te verhuizen?

verhuizen

Je gaat eindelijk verhuizen! Een nieuwe start in een nieuw huis. Natuurlijk is een nieuwe woning hebben ontzettend spannend en heel leuk, maar is kan het verhuizen op zichzelf een behoorlijk vermoeiend ervaren worden. Er moet nog van alles gedaan worden: het opruimen van zowel je oude als nieuwe huis, alle spullen ordenen, verzenddozen regelen én inpakken en steeds heen en weer moeten sjouwen met allerlei spulletjes. Probeer daarom je hoofd koel te houden en je niet teveel zorgen te maken. In dit artikel helpen we jou kennismaken met de beste manier om georganiseerd te verhuizen.

Begin met een planning

Allereerst is een goede voorbereiding het halve werk. Begin daarom met het maken van een realistische verhuisplanning, waarin je een aantal belangrijke zaken in verwerkt.

Zo noteer je:

  • wanneer je oude woning leeg moet zijn;
  • de hulpmiddelen, zoals kartonnen dozen, die je nodig zult hebben tijdens het transporteren van je spullen naar het nieuwe huis;
  • de tijd die je nodig hebt om alles in orde te maken, zoals het schoonmaken en opruimen;
  • en wie je nodig hebt tijdens de verhuizing. Vergeet niet hun contactgegevens te noteren, zodat je ze altijd weet te bereiken.

Ten tweede, is een verhuizing het moment wanneer je alles kunt opruimen en kunt bepalen welke spullen weg kunnen. Bovendien scheelt dat ruimte in de verhuisdozen en sjouwwerk. Doe deze spulletjes weg of verkoop ze door.

Inpakken en opbergen

Het is belangrijk om ruim van te voren te beginnen met opruimen, zodat je ook weer ruim op tijd de dozen kunt in te pakken. Tijdens het inpakken bestaat de kans dat je overzicht verliest. “Waar liggen mijn sieraden weer?”, kun je je afvragen. Zorg er daarom voor dat je je verhuisdozen gestructureerd inpakt en vervolgens briefjes aan plakt waarin de inhoud staat genoteerd. Dit scheelt je behoorlijk wat zoekwerk wanneer de dozen in het nieuwe huis liggen. Vergeet niet tijdens het inpakken te noteren in welke dozen breekbare spullen liggen. Het laatste wat je wilt, is dat je betekenisvolle spullen stuk vallen. Het is handig om altijd een tasje of een koffer in te pakken, waarin je spullen in opbergt die je regelmatig gebruikt, zoals een extra setje kleding of de oplader van je elektrische tandenborstel.

Kortom, wanneer het tijd is voor een verhuizing is het belangrijk om met een plan te beginnen. Voor je je spullen gestructureerd inpakt, is het aan te raden eerst een grote opruimbeurt in te plannen.

avatar joey

Over de auteur

Joey

Mijn naam is Joey, een van de eigenaren van Frisbegin.nl. Frisbegin.nl is gestart om Nederland een verfrissend startpagina concept aan te bieden. Het is op onze dienst mogelijk om zeer eenvoudig startpagina's te maken met prachtige ontwerpen. Het resultaat: Plezier in het beheren van pagina's, meer bezoekers en meer kliks.

Heeft u vragen over Frisbegin? Ik sta u graag te woord! Neem contact op door een e-mail te sturen naar Joey@Frisbegin.nl

Wilt u een pagina aanmaken? Bekijk dan snel de homepagina